Lista produktów producenta Colgate

Colgate-Palmolive w Polsce to marka kojarząca się głównie z preparatami przeznaczonymi do higieny jamy ustnej. Jednak zakres działalności amerykańskiego producenta jest znacznie szerszy. W skład koncernu wchodzą rozpoznawalne brandy obejmujące rynek artykułów gospodarstwa domowego, mydło, detergenty, pasty oraz szczoteczki do zębów. Niezwykle bogata jest historia przedsiębiorstwa - liczy sobie bowiem ponad 200 lat.

Aktywne filtry

Colgate-Palmolive - stałe ukierunkowanie na rozwój 

Colgate-Palmolive to międzynarodowy koncern, który dziś obsługuje setki milionów klientów na całym świecie. Jego początki były jednak niepozorne. Wszystko zaczęło się w 1806 roku, kiedy to założyciel firmy William Colgate otworzył swój sklep z mydłem oraz świecami w Nowym Jorku. Produkty Pana Colgate’a cieszyły się sporą popularnością - pomogła w tym także działalność reklamowa przedsiębiorstwa obecnego w lokalnych gazetach. W 1820 roku rozpoczęła działalność fabryka krochmalu Colgate zlokalizowana w stanie New Jersey. Po śmierci założyciela marki kierownictwo nad Colgate & Company przejął jego syn Samuel. W 2 połowie XIX wieku firma systematycznie poszerzała portfolio dystrybuowanych produktów. W większości były to jednak preparaty przeznaczone do higieny oraz utrzymania czystości jak mydła, perfumy czy też pasty do zębów. W 1898 roku odbyła się premiera mydła Palmolive, a marka ta w późniejszym czasie miała związać swoje losy z Colgate. Na 100 lecie swojego istnienia firma Colgate & Company miała w swojej około 800 różnych produktów. Pasty do zębów amerykańskiego przedsiębiorstwa były dystrybuowane m.in. do szkół wraz ze szczoteczkami oraz instrukcjami odpowiedniego szczotkowania. Od 1914 roku firma zaczęła zdobywać nowe rynki - początkowo była to nowo otwarta filia w Kanadzie by 6 lat później rozpocząć działalność również na innych kontynentach: w Europie, Azji, Ameryce Południowej oraz Afryce. Od 1930 roku koncern Colgate obecny jest na nowojorskiej giełdzie papierów wartościowych.

Po wojnie firma dopasowała się do warunków dynamicznego rozwoju obejmujących sektor chemiczny. Pomocne w osiągnięciu celu było otwarcie nowoczesnego centrum badawczego w Piscataway. Dzięki nastawieniu na innowacje oraz zaangażowaniu pracowników Colgate przyczynił się do poprawy jakości oraz bezpieczeństwa produktów wykorzystywanych w codziennej higienie. Ukoronowaniem wysiłków przedsiębiorstwa były wyniki finansowe osiągnięte w końcówce XX wieku - roczna sprzedaż Colgate przekroczyła w 1989 roku 5 miliardów dolarów. Na przestrzeni lat Colgate-Palmolive nie tylko stworzył nowe marki, ale również przejął wyróżniające się przedsiębiorstwa w branży. Portfolio brandów koncernu obejmuje świetnie rozpoznawalne na całym świecie marki Ajax, Elmex, Colgate, Colodent, Meridol, Palmolive, Sanex czy Speed Stick. 

Obecnie Colgate nadal koncentruje się na produktach do higieny jamy ustnej, higieny osobistej, pielęgnacji domowej i żywieniu zwierząt domowych, a produkty przedsiębiorstwa dostępne są w ponad 200 krajach i terytoriach na całej Ziemi. Tak szeroki zasięg to nie tylko możliwości, ale również społeczna odpowiedzialność. W 2021 roku przedsiębiorstwo Colgate zdobyło wyróżnienie dla najbardziej etycznej firmy opublikowane przez Ethisphere. Równie ważna jest troska o środowisko naturalne. Strategia zrównoważonego rozwoju Colgate oparta jest o długofalowe cele. Firma od 2002 roku konsekwentnie realizuje program ograniczający zużycie energii i surowców w procesie produkcyjnym. Od tego czasu pozwoliło to zaoszczędzić przeszło 613 milionów dolarów. Przedsiębiorstwo podejmuje także działanie ograniczające zużycie wody będącej ważnym składnikiem preparatów Colgate-Palmolive. Przez prawie 20 lat funkcjonowania programu redukującego zużycie wody jej podaż spadła o 50 % na jednostkę produkcji.