Lista produktów producenta WORLD MARKETS (HIMALAYA)
Bogata historia przedsiębiorstwa farmaceutycznego Himalaya to niezwykła opowieść o tym, jak marzenie i zaangażowanie jednego człowieka doprowadziło do powstania prężnego, międzynarodowego koncernu. Działając przez blisko 100 lat hinduska Himalaya nieustannie czerpie ze swojego doświadczenia starając się udoskonalać oferowane produkty. Dzięki temu utrzymuje swoją silną rynkową pozycję oraz cieszy się szacunkiem i uznaniem szerokiego grona pacjentów na całym świecie.
Himalaya - z lasów Birmy na cały świat
Jak głosi notka na witrynach internetowych producenta historia przedsiębiorstwa rozpoczęła się dzięki obserwacjom pana M. Manala. Przebywając on w birmańskim lesie odkrył on uspokajające właściwości zioła Rauwolfia Serpentina. Korzystając ze swojej wiedzy na temat ziołowych produktów leczniczych pan Manal wykorzystał inspirację do wprowadzenia na rynek pierwszego leku na nadciśnienie opartego o surowce pochodzenia naturalnego w 1934 roku. Założyciel marki od początku musiał mierzyć się z wyzwaniami - w owym okresie bowiem produkty ziołowe traktowane były z pewną dozą sceptycyzmu, a syntetyczna farmakologia stanowiła obietnicę lepszego jutra. Sukcesy w początkowych latach istnienia firmy zahartowały ją, a jak pokazuje historia dziś wielu producentów na rynku znów zwraca się właśnie ku produktom ziołowym. Kolejnym kamieniem milowym w historii Himalaya było wprowadzenie na rynek w 1955 roku preparatu do pielęgnacji wyroby, który w późniejszym czasie stał się znakiem rozpoznawalnym producenta. Poszerzanie portfolio oferowanych leków i wyrobów doprowadziło do powstania znanych i rozpoznawalnych do dziś marek jak Septilin, Cystone, Bonnisan oraz Rumalaya forte.
Dziś Himalaya to międzynarodowy koncern farmaceutyczny. Jego zasięg obejmuje 100 krajów całego świata, w których producent oferuje blisko 500 unikalnych produktów. Przez prawie wiek swojej obecności nie zmienia się misja i wizja hinduskiego przedsiębiorstwa - budowanie pozycji marki na fundamentach naukowego podejścia oraz właściwościach leczniczych naturalnych surowców. Przystający do współczesnych czasów profil działania firmy objawia się również w jej działaniach spełniających standardy etyczne. Organizacja pracy w Himalaya oparta jest o filary: odpowiedzialność, uczciwość, innowację, przejrzystość oraz pokorę. Nowoczesność oznacza też troskę o otaczające nas środowisko naturalne. Himalaya od lat korzysta ze zrównoważonych opakowań, które mają na celu ograniczenie wpływu procesu produkcyjnego i dystrybucyjnego na przyrodę. Przedsiębiorstwo na przestrzeni lat zdobyło wiele prestiżowych nagród i wyróżnień związanych ze swoją działalnością. Były to zarówno statuetki branżowe jak i te przyznawane przez konsumentów. Najbliższe lata działalności Himalaya jawią się w jasnych barwach. Firma obecnie poza poszerzaniem obszaru logistycznego koncentruje się na własnych badaniach wprowadzając na rynek nowe produkty. Badania prowadzone przez Himalaya obejmują takie dziedziny terapeutyczn jak serce, produkty odnowy biologicznej oraz wyroby geriatryczne.